Thursday 5 December 2013

Damia & Food

I bukan jenis yang suka masak, suka makan memanglah. But when comes to food Damia, I rasa teruja nak try and error apa yang Damia suka makan. Before Damia cukup 6 bulan we all dah excited apa nak bagi Damia makan. try baca blog mama2 yang share resipi semua. So, cukup 6 bulan first time we all try carrot and broccoli. I guna pressure cooker Panasonic sebab tak nak hilangkan rasa dan khasiat makanan tu kalau rebus. Alhamdulillah pressure cooker ni we all dapat hadiah kahwin.

Food bawah ni broccoli mix carrot. After tu we all buat mashed potato, mashaAllah Damia suka sangat, tak sabar nak tunggu mama suap dia lagi. Bila lambat suap, mesti dia menjerit2 nak lagi. Ada tu, dah habis satu mangkuk Damia still nak lagi. Bila I bangun cakap dah habis dia menangis. Pernah tak you all kena macam ni? so apa you all buat? suap lagi ke? kang takut bagi lebih muntah plak.




Lepas makan, kenyang perut senang hati.. :)




2 comments:

  1. You know what? i'm having the semae situation as yours, haha! Eshan akan nanges very loud when i said "finish!" smbil tnjuk bowl yg dh kosong tu, hahaha! I pun x sure whether the amount of the foods ckup ke x, huhu. But most of the time I tamabah la the food takut dia overload kang sakit prt plaks, hehe! What I did is after several minutes, I bagi dia snacks cm fruits, etc (ni pun I bt ms Eshan 8m, ms dia mule2 blaja mamam dlu, my paed kate bg dia secukup rase pun dh ok, juz for him to learn the taste of the food) sbb my paed kate ms ni susu still jd dorg pny main sources of nutrient. As the baby getting bigger, baru la kasik dia more, and more foods =)

    ReplyDelete
  2. lamanya xtengok Damia.. n u look so beautiful dear..

    ReplyDelete

INSTAGRAM @WAWATASLIMAN

Followers